Roll On : Satu Kekosongan

10/20/2014Nurul Afifah

Aku bukan macam kau, mungkin kau rasa macam tu juga. tapi LIFE aku bukan macam life kebanyakan orang lain sebab aku ada tengok sikit-sikit dan aku nampak beza. tapi itu bukan benda yang teruk pon. cuma kita lain.

apa itu kekosongan. 

"total absence of something" atau "there is no such existance at all"

hm, dan kalau kita nak isi sesuatu kekosongan. bagaimana? kalau ruang lingkupnya pon kita tak paham. ye. ruang lingkup hati kau.



hati mana? jiwa mana?

tapi suka-suka kita katakan kekosongan datang dari situ walaupun ruang lingkupnya kau tak paham.

dah tu bagaimana kosong? 

letak tangan pada dada pejam mata pikir dalam.

apa tujuan hidup kita?

kalau aku tengok cerita mat saleh wahh bangganya hidup mencapai karier yang hebat. tapi kemudian dia tua dah rasa bahagia hidup nyaman di desa. lepas tu aku fikir. adakah karier hebat itu semacam permainan?

iye lah. kau usaha siang malam. kau "have fun" hujung minggu. kau kau kau

eh "kau"? kata mat saleh, mana kan paham melayu ni? 

apa kau rasa bukan kau kah? ok tak apa. pergi klik pangkah. ini kalilah pangkah tak setuju maksudnya. yay!

ok.kau simpan pengalaman lepas tu kau rasa seronok dapat rasa "hei, aku dah buat tu"

tapi kemudian untuk apa? sedangkan mengingati perkara itu pon macam mimpi-mimpi bukan? haha. lucu kan kita. ok lah ada gambar kenangan. tapi come on, gambar is one piece of paper.

kau buat bulatan gembira. wau. alhamdulillah.

"mari mari adik adik, kita kumpul ramai ramai. kita ingat Allah hari ini ye? sebab rasa susah hati sangat. exam, family, kawan-kawan, ahh. takpa kita sembang kebesaran Allah sini. kita tambahkan amal baca tafsir al quran."

rasa tenang kan? APA KAU INGAT ALLAH FUNGSINYA BAGI KETENANGAN PADA KAU?


sebab esok KITA kejar dunia balik. ye aku menghentam keyboard. *keyboard warrior"

apa tu?????????

apa kita buat ni? hoi kau sedang lena dalam kesedaran kepada dunia. 

kita buta pekak telinga sebab kau cakap aku tak sedia?

dan bila kata yang kau sedia tu? bila? bila kau rasa kau cukup cukup baik? wah. cukup baik tinggi mana?

ye aku cakap pasal amar makruf nahi mungkar. 

aku tak suruh pergi perang sebab mungkin saja kau cuma jadi beban lebih.

aku mintak kita sedar balik dari lena.
 
letak tangan pada dada pejam mata pikir dalam.

bangun balik pergi cari mana Rasulullah dalam diri kau? mana Allah dalam hidup kau?

jangan risau. aku pon tak nampak jugak. mungkin salah kah aku cuba mengajak kan? sebab aku belum cukup baik. 

 
 

You Might Also Like

0 comments

Seriously speaking, some comments would made my day.

Advertisement

Contact Form