Roll On : Tarbiyah 2

2/17/2015Nurul Afifah

Tak per

nah senang pon bila mana yang lebih melalaikan tu lebih direlakan.

Malas. Itulah masalah utama aku. Ya Allah, bila time period lagi lah makin menjadi. Period aku sebelum ni lama. Dekat 10 hari. Bayangkan la bila dah suci, nak mula solat itu ini dan nak menghafal lagi malah nak tilawah pon rasa berat yang amat. Aku jadi cuba memaksa diri tapi bila keadaan memaksa je aku mula berbuat sesuatu.

FUTUR IMAN KATANYA.

diam diam makin hitam hati nya
diam diam rasa salah tapi seminit cuma
diam diam nak ubah pada esok yang tak pernah tiba
diam diam setan itu kerja tak henti
diam diam kau keras kan hati
diam diam kau makin jauh makin lupus
diam diam setan itu tak pernah pergi
bising bising la sikit 
sentapkan HATI

hati adalah satu kalut yang besar. oh. tapi hati boleh dididik dan dibela. dibelai dan dibentuk ikot kemahuan. kemahuan tarbiyah.

disiplin adalah pemain utama.

arghhh.


 

You Might Also Like

0 comments

Advertisement

Contact Form