ini org melayu kita..ADVANCED.!

by - April 07, 2011




hari ini entry berat..kot?


sekarang ni la kan..if korang tgok rakyat Malaysia ni 'stylo' gila mengalahkan omputeh lagi...hebat serba serbi..xcaya?


PERTAMA : REALITY SHOW



AMERICAN IDOL



AKADEMI FANTASIA



korang penah tengok American Idol?? aku bet mesti mostly korang tgok AF kan..aku tak tgok AF..tambah2 yg terbaru ni..coz aku meluat tgok org melayu terkinja dgn baju entah pape..peserta AI pon pakai tshirt ngn jeans je pegi audition..!

AF bagi aku a litle bit over skrg ni..apa guna guru lakonan dlm nyanyian? bkn ke penyanyi sepatot nya tunjuk real feeling dia bila nyanyi sesuatu lagu tu? bkn lakon kan.!!

American Idol is the real deal..korang boleh tgok semua pemenang dia jd berjaya gila..korang boleh tengok week by week..nampak improvement penyanyi tu..nmpk determination diorang..nmpk yg diorang ni for real nak jd penyanyi..nmpk for real yg AI ni is all about THE MUSIC..

AF.? aku tak kata AF ni teruk..fine la kau nak jd penyanyi..just perlu ke dressing mcm tu? perlu drama sorong2 beg semua tu...bkn ke tujuan show tu nak didik amatur jd profesional ke?


KEDUA : REMAJA



SUMMER STUDENT


KHATULISTIWA STUDENT


korang tak rasa lawak ke tgok dressing omputeh tu yg lagi simple time diorang summer berbanding dgn remaja melayu kita yg dok kat Malaysia with iklim khatulistiwa nih.?

Malaysia panas sepanjang tahun lah.!!! ok..by picture tu..maybe korang kata xpe..sbb malam..mana ada weyh..siang2 pon diorang ada yg pakai siap bersweater plus hud semua..xkan xpenah tengok kot...aku kat manjung yg baru ada Tesco ni pon ada jumpa..

itu x campur lagi dgn dressing so called muslimah tu..akak2 dan adik2 dan makcik2 sekalian..yg pakai legging tu..legging tu bkn tutup aurat..tu BALUT aurat namanye...dgn sendat..jarang...xmenepati langsong kriteria menutup aurat tu..skinny jeans pon sama ja...ketat nak mampus camtu korang dok bangga tutup aurat..korang ni menipu diri sendiri je bila claim kata itu dah menutup aurat..coz korang sendiri of course dah tahu yg ketatsendat tu haram..kan?

 yg laki pon sama..xpayah lah TUNJUK kepala lutut kau tu... =.='





KETIGA : PARENT DAN ANAK



XDA PIC..SORRY..

sekarang sindrom yg aku tak paham sgt..bila tgok makcik2 ni..elok berbaju kurung...bertudung..pakcik2 ni..elok org dok hormat..tp anak...seksi nak mampus..dpn rumah aku pon ada sorang..aku tak pernah perasan pon anak dia tu...adik aku je yg cerita..

aku xnak ckp part ni over2 sgt..yela..parents kan..tp just satu je nak tanya..

takot anak benci korang  or Allah benci korang?






semua ni mmg susah dah nak bendung sekarang ni...banyak sgt..tp kita patot mencuba..jgn stop mencuba.!!







عن أبي سعيد الخدري قال : سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول : من رأى منكم منكرا فليغيره بيده ، فإن لم يستطع فبلسانه ، فإن لم يستطع فبقلبه ، وذلك أضعف الإيمان .
Yang bermaksud:
Daripada Abu Said Al-Khudri berkata : Telah bersabda Rasulullah Saw “ Barangsiapa yang melihat (termasuk juga mengetahui dengan yakin ) kemungkaran, maka hendaklah dia mencegah kemungkaran tersebut dengan tangannya ( yakni kekuatan menurut kemampuan), jika tidak mampu, maka dengan lidahnya (yakni ucapan juga penulisan), jika tidak mampu dengan hatinya. Dan dengan hatinya adalah selemah-lemah iman.”



paham dak?  tangan tu means kuasa...mulut tu budi bicara..and hati tu dgn membenci..dan dengan hatinya adalah selemah-lemah iman...


aku bkn pandai sgt nak kupas isu2 ni..just aku nak share semua ni..kalau ada yg terasa atau tak setuju..feel free to drop ur comment..if setuju atau tak..kata kan kenapa...kita kena ada alasan sendiri so kita boleh stick atas pendirian tu dgn kekuatan kita sendiri..and org respek kita dgn ketegasan kita..



if dunia ini terlalu banyak kerosakan...and kau rasa kau seorang berubah tak bawa perubahan..maka kau pon adalah yg merosakkan dunia ni..


You May Also Like

0 comments