KOREAN is awesome lah..not PONDAN..

5/03/2011Nurul Afifah

Assalammualaikum..


baru-baru ni kita digemparkan dgn kehadiran so called kpop malaysia which is 24 : 7 ang Gura Gura (sebelum ni Gula Gula..lepas tu Gara Gara..) ridiculous lah menda ni..firstly..kpop stands for KOREANpop..ape kejadah pulak kpop malaysia..KOREANpop Malaysia? this is a very serious IDENTITY problem..deme kata K tu keindahan..terang tang tang lah yg awak tu nak copycat kan KPOP tu..nak dpt publisiti cepat yg murah-murah belaka..


SERIUS AKU NAK MUNTAH


=.='

ok..aku bkn nak kupas isu ni..aku xminat lah gosip xberasas ni..bio la deme..doa jela one day nanti deme sedar..

amin~




sekarang semua dok sibok pasal korea..lagu korea dan drama korea secara khusus..aku pon tak terkecuali..tp syg ramai yg salah faham akan minat kpd hiburan korea yg semakin menular dlm kalangan remaja kini..semuanya kerana mereka yg meminati hiburan dr korea ini hampir kebanyakan adalah remaja perempuan...

apabila kebanyakan peminat hiburan dari korea ni adalah remaja perempuan..ramai yg membuat keputusan yg minat kami ni adalah semata kerana paras rupa mereka..siapa yg nak menafikan yg artis korea ni sememangnya comel dan kacak.? aku xpeduli la sgt bila timbul spekulasi mcm ni..sbb masyarakat punya skema mereka tersendiri...kita tak boleh adapt mereka semua ke dlm kita punya skema..tp aku jadi geram bila kami ni..yg suka kepada korean ni.. dikatakan konon xsokong industri hiburan Malaysia..yg paling buat aku hangat..kami dicap xigt dunia sbb asyik-asyik igt kat korean je..habis laki malaysia ni nak buang ke mana?

pertama sekali..ada siapa penah dgr cerita tak yg perempuan lari ikot korean? xde kan? jd tolong la fikir-fikir balik statement korang yg mengatakan laki Malaysia ni kami buang ke tepi..




merajuk ye syg bila kami xtumpu kat korang? see..aku dah ckp..lelaki ni pon reti MERAJUK..



ok..ramai yg minat kpop..tp kami bkn buta-buta suka semata demi rupa..kami simply suka korean sbb diorang buat hiburan yg bagus..mereka mengikut trend remaja skrg yg makin menggilai genre muzik seperti elektronik..hip hop, rock and R&B..selain itu mereka dgn bijaknya menyelitkan lagu mereka dgn gerak tari yg catchy serta amusing utk ditonton..


selain itu..drama korea juga makin digilai ramai..sbb.? sb drama diorang mmg bagos..pelakon diorang bijak bawa watak..tengok jela My Girl tu..si heroin tu..serius aku betul-betul tertanya macam mana dia boleh bawa watak dia sampai mcm tu sekali.? its awesome..aku bkn peminat pon..tengok gitu-gitu je..spesis aku mmg tak tengok drama sgt..tp her skill is awesome..malah jalan cerita dia pon not bad ..diorang bujak main perasaan penonton..diorang tunjuk kan apa yg peonton mahu..

paras rupa yg baik serta tubuh badan yg hot adalah bonus kpd kami..kami si peminat..xpayah la nak tunjuk konon baik...at the end of the day..kita still pilih yg cantik and hensem tu jugak kan? 

disini aku menegaskan..KOREAN bkn buat lagu atau drama cuma bersandarkan paras rupa pelakon mereka utk menjadi terkenal..they simply do great bussiness..diorang tahu apa kehendak penonton..diorang tahu utk guna pelakon yg bagus..dan diorang tahu praktice and hardwork is the key to success..




















jadi..apa pandangan korang sekarang? GOOD BUSSINESS or still we are BIMBOS?









You Might Also Like

3 comments

  1. minat korea tapi tak fanatik ~

    ReplyDelete
  2. rakyat malaysia ni asyik nak ikut org lain buat je..cuma kalau guna identiti sendiri

    yeah dah follow

    ReplyDelete
  3. sy pun minat drama n lagu2 korea jgk..sbb berkualiti bkn sbb rupa paras jer tau...:)

    ReplyDelete

Advertisement

Contact Form