Halal ke buat Nuffnang kalau buat mcm ni..

March 07, 2011

pertama sekali aku nak ckp..ini something yg aku terkeliru sejak akhir2 ini..so sekarang aku cuma nak meluahkan kekeliruan aku..pada sesiapa yg baca entry ni dan tahu jwpan kpd kekeliruan aku..tlg la bagi tahu..ek..??

ok..semua blogger mesti tahu istilah WWS (win win situation)..situasi di mana dua pihak bekerjasama dan dua2 mendapat benefits..dlm istilah biologi aku rasa name dia mutualism..kot??? ok..lupekan...aku x igt dah~







dlm blogging..WWS ni ada mcm2..cth paling utama..kita promote blog org dan kemudian org promote blog kita..review la.. (sape2 nak volunteer promote blog aku??)..

lagi satu situasi adalah..kita klik nuffnang org..org klik nuffnang kita...aku xpenah mintak org klik nuffnang aku..aku mmg xde bg pon msg bwh sedar so wut eva nak mintak korang klik..just kat iklan nuffnang aku dulu  tu aku ada tulis 'tekan jela'..but bkn tekan iklan..tp kat poll tu..mintak korang jwb soalan2 aku..aku nak buat survey ket..tp aku dah tukar dah skrg..so dont bother nak crik la ayat 'tekan jeka' tu..

aku buat mcm tu..xmintak korang klik iklan aku...sbb bg aku..kalau korang nak klik biarlah sebab korang mmg nak klik utk produk yg tgh diiklankan tu...ok semua??







persoalan aku sekarang..halal ke kalau kita buat mcm tu...men klik2 utk org..walhal kita x minat pon malah tak terfikir pon nak beli produk yg diiklankan tu.? sbb duit yg kita dpt tu..duit org..bkn jatuh dari langit..bila buat mcm ni..kita dikira MENIPU la kan? kan??

oleh sbb aku berfikiran mcm ni..aku dah dikira ragu/syubhah..so lagi la aku xboleh nak mintak korang tolong (?) klik kan nuffnang aku..sbb kalau dpt duit komfem haram..



Nuffnang nye bos~


kpd sesiapa yg baca and terasa..aku mintak maaf..but aku rasa menda ni ada logiknya...so..sapa boleh jwb..halal ke Nuffnang kalau buat mcm ni??





You Might Also Like

1 comments

  1. Pada saya, datangnya was-was tu apabila.. cth: orang guna ipad, touch2 screen tapi tak sengaja tekan sebab bila buka page ada yg penuh nuffnang punya iklan, dgn crowded dan entah camner visitor tu terclick la.. dan kita tak tahu, visitor tu marah/suka bila ter-click tu, adakah visitor tu halalkan kita terima hasil dari perlakuan yg dia tak sengajakan tu.. bagi saya itu yg saya kategorikan sbg duit yg diterima dlm keadaan was-was.

    ReplyDelete

Blog Archive

Like us on Facebook

Contact Form

Name

Email *

Message *